Dagens Næringsliv

DN digital

DN-leserne er blant de mest kjøpesterke i landet, med høyere inntekt og forbruk enn gjennomsnittet. Ikke uventet er de som leser Dagens Næringsliv mer enn vanlig interessert i næringsliv og økonomi, aksjer, politikk og skattespørsmål. Men de skiller seg også fra resten av befolkningen ved å være meget interessert i å lese litteratur, høre på musikk, prøve nye og eksotiske matretter samt friluftsliv generelt. DN-leserne er også over middels interessert i bil og båt, reiser, ny teknologi, klær og mote.

Gender distribution

Women
27%
Men
73%

Alder

Source: Kantar TNS
12-19 år
2%
20-29 år
21%
30-39 år
20%
40-49 år
25%
50-59 år
16%
60 år+
17%

Høyeste fullførte skolegang

Source: Kantar Sifo
Grunnskole
2%
Videregående
29%
Universitet/høyskole
68%

Personlig inntekt

Source: Kantar TNS
Under 200.000 kr
9%
200.000 - 349.000 kr
8%
350.000 - 499.000 kr
14%
Over 500.000 kr
64%
Ubesvart
5%

Geografi

Source: Kantar TNS
Oslo
23%
Østlandet
39%
Vestlandet
21%
Midt-/Nord-Norge
18%

Lederstilling

Source: Kantar TNS
Toppleder
7%
Mellomleder
19%
Arbeidsleder/varierer
13%